SELAMAT DATANG.


Hadis Rasulullah s.a.w. dari Jabir R.A.:
"Katanya sabda Rasulullah s.a.w. bermaksud: Bagi Setiap penyakit ada ubatnya, maka apabila ubat itu sesuai untuk sesuatu penyakit, akan sembuh dengan izin Allah."

Jumaat, 18 Februari 2011

BAHAN ASAS DALAM PRODUK ATTITUDE THERAPY


Produk Attituded Therapy menggunakan minyak zaitun, madu dan aroma sebagai bahan asas.   Produk ini dipertenagakan pula dengan getaran/gelombang/aura cahaya, warna dan bunyi yang ditanam (beam) ke dalam adunan bahan asas ini. Produk ini diperkuatkan lagi dengan dimasukkan pula getaran bacaan 30 juzuk Al-Quran, Ayat Manzil dan Ayat-ayat Syifaq.

Penggunaan Bahan Asas

1.  Mengapa Minyak Zaitun?  



Kehebatan minyak zaitun dijelaskan dalam Al_Quran Surah An-Nur Ayat 35 (Quran 24:35).

Maksudnya:
"Allah yang menerangi langit dan bumi. Bandingan nur hidayat petunjuk Allah (Kitab Suci Al-Quran) adalah sebagai sebuah "misykaat" yang berisi sebuah lampu; lampu itu dalam geluk kaca (qandil), geluk kaca itu pula (jernih terang) laksana bintang yang bersinar cemerlang; lampu itu dinyalakan dengan minyak dari pokok yang banyak manfaatnya, (iaitu) pokok zaitun yang bukan sahaja disinari matahari semasa naiknya dan bukan sahaja semasa turunnya (tetapi ia sentiasa terdedah kepada matahari); hampir-hampir minyaknya itu dengan sendirinya memancarkan cahaya bersinar (kerana jernihnya) walaupun ia tidak disentuh api; (sinaran nur hidayat yang demikian bandingannya adalah sinaran yang berganda-ganda): cahaya berlapis cahaya. Allah memimpin sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang dan peraturanNya) kepada nur hidayatNya itu dan Allah mengemukakan berbagai-bagai misal perbandingan untuk umat manusia dan Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu." 

Minyak zaitun adalah minyak segala minyak kerana itulah ianya digelar sebagai "emas cair".  Oleh sebab itu minyak zaitun digunakan secara meluas dalam perubatan alternatif pada hari ini terutamanya dalam kaedah perubatan islam.

2.  Mengapa madu?

Seperti juga minyak zaitun, madu juga diceritakan dalam Al-Quran melalui surah Al-Nahl ayat 68-69 (Quran 16:68-69):
 Bermaksud:
"Dan Tuhanmu memberi ilham kepada lebah: Hendaklah engkau membuat sarangmu di gunung-ganang dan di pokok-pokok kayu dan juga di bangunan-bangunan yang didirikan oleh manusia. (68) Kemudian makanlah dari segala jenis bunga-bungaan dan buah-buahan (yang engkau sukai), serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkannya kepadamu. (Dengan itu) akan keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia (dari berbagai-bagai penyakit). Sesungguhnya pada yang demikian itu, ada tanda (yang membuktikan kemurahan Allah) bagi orang-orang yang mahu berfikir. (69)".

Madu merupakan penawar asli kepada segala jenis penyakit hatta kepada pengidap kencing manis sekalipun!  Penemuan penyelidikan perubatan moden di dunia juga mendapati madu sangat baik digunakan sebagai bahan antibiotik, merawat luka dan membantu kecergasan minda.

3. Apakah Aroma?

Aroma adalah bau dari haruman bunga dan buah-buahan yang dihasilkan daripada minyak pati tumbuhan itu sendiri.  Antara  tumbuhan yang mengeluarkan minyak pati ialah bunga ros, bunga lavender, limau, cengkih dan pokok pine.

Minyak aroma boleh didapati daripada semua bahagian tumbuhan iaitu daripada bijian, kulit buah, daun & pucuk muda, putik buah, dahan dan kayu pokoknya.  

Sejarah perubatan aromatherapy membuktikan bahawa minyak  aroma digunakan secara meluas untuk merawat luka dan kecederaan askar-askar yang berperang dalam peperangan dunia kedua. Minyak pati aroma digunakan untuk meredakan kesakitan, merawat tekanan perasaan dan penyakit Alzhemier.  Ia juga digunakan sebagai bahan antimikrob.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan